"Świadomi swojej przyszłości oraz Dojrzali i Aktywni"

 

 W miesiącu maju młodzież objęta Programem Aktywności Lokalnej projektu „CzAS”   pod okiem opiekuna rozwijała swoje zdolności,  umiejętności  oraz wiedzę realizując następujące zagadnienia:

 

  1. Stworzenie Kodeksu Etycznego Wolontariusza. Znaczenie pojęcia etyka.
  2. Czy warto planować? Nauka konstruktywnego planowania.
  3. Zajęcia manualne - wykonanie skarbonki w kształcie świnki z wykorzystaniem balonu i papieru masche. Wykonane prace posłużą jako nagrody konkursowe.
  4. Podział zadań do realizacji  podczas XIV Spartakiady Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych w Mrągowie:
  • Organizacja bloku konkursowego
  • Omówienie przebiegu zabawy z chustą Klanza
  • Przygotowanie wzorów malowania twarzy 

 

 pal_maj1
 pal_maj2

 

  Grupa: „Dojrzali i Aktywni”

 

  • Warsztaty komputerowe

Osoby będące uczestnikami grupy „Dojrzali i Aktywni” w miesiącu maju rozpoczęli swoją wędrówkę po wirtualnym świecie Windows poznając tajniki sprawnego posługiwania się zestawem komputerowym.

 

Swoją naukę rozpoczęli od podstawowych czynności  związanych z obsługą systemu  operacyjnego Windows, poznania programów użytkowych i multimedialnych. Następny etap stanowi edytor tekstu MS Office Word.

 

Praca w programie pozwala uczestnikom na zdobycie  umiejętności poprawnego pisania  na klawiaturze z użyciem klawiszy funkcyjnych,   co usprawnia edycję tekstów.

  • Warsztaty kulinarne

Uczestnicy rozpoczęli warsztaty, które pozwolą na rozwinięcie sztuki gotowania oraz stanowią doskonałą formę integracji grupy poprzez wspólne działanie. Pierwszym wykonanym dziełem kulinarnym było ciasto jabłkowo-orzechowe. Warsztaty zakończyły się wspólną degustacją.

 

 
 

  


Projekt „Czas Aktywności Społecznej” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.